Wednesday, February 16, 2011

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APPLICAZIONE DELLA NORMA - CAP.6: GESTIONE DELLE RISORSE

Come dicevo nell’introduzione, la gestione delle risorse è molto importante in un’azienda, fortunatamente un po’ meno in un GDR.
In quest’ambito ricadono la gestione logistica e organizzativa del gruppo di gioco. In un sistema di gestione di un’azienda è la direzione che fornisce le risorse per il semplice fatto che ha potere di spesa. In un gruppo di gioco le risorse e l’organizzazione devono essere discusse tra tutti quanti (e se necessario coordinate dal Master): dove ci si trova a giocare? Quando? Se si gioca con miniature, chi le porta, chi le acquista? Chi porta cibo e bevande?
Come noterete, alcuni di questi aspetti sono banali e non richiedono di essere discussi, soprattutto se si gioca friends. Others on the contrary can be very thorny
... A very complicated case is the management of people. In the management company, or office staff with delegated authorities are responsible for the management of people.
parallel, in a play group, this aspect is up to the Master. When I say that the issue is thorny do not say it at random. In a company the management has a hierarchical power that can make decisions on their staff.
In a group has a Master's hierarchical power: often a player is also a friend, and you can not "control" at will.
let's leave the management of conflict situations, there may be cases di gestione “logistica” delle persone che alla lunga rischiano di mandare a monte una campagna.
Ad esempio: ad inizio campagna si stabilisce che si gioca il lunedì sera, e tutti approvano. Poi però il giocatore X per problemi di lavoro il lunedì non garantisce la sua presenza e chiede di spostare al martedì.
Tutti approvano, tranne il giocatore Y che puntualizza che vanno bene tutti i martedì tranne quelli di Champions League perché deve seguire la sua squadra. Allora si va sul mercoledì, ma il giocatore X non può perché ha gli allenamenti di basket, il giovedì non può Z, ecc. ecc.
Quest’esempio serve solo a mostrare come un piccolo mutamento di una situazione vada a scombussolare all the equilibriums in a group. Often the priorities of each are different, and do not necessarily play an RPG is the first place. E 'matter of choice.
What does the Master in all this? Should coordinate and make choices in turn. If you apply a system for managing and monitoring customer satisfaction, is likely to have an eye on all the moods of its players.
example above is likely that many players complain that the presence of X lead to unsafe often change day of play, bounced several sessions, the rest is that he has broken the balance. However
X is keen to play but does not want to give up basketball. In short, alone will not do never step back. Yet it is a fact that his absences weigh on the group.
In a case like this should be the Master, alas, bear the responsibility to talk to X, Y, Z and all the others, probing the minds, seeking solutions. And if not solutions if they are to make decisions, ask to get out of X, Y or Z and to make sacrifices, or at least suspend the game.
These choices should not be made arbitrarily, but handled with wisdom and diplomacy, based on evidence emerging from the monitoring data in the Master drive. Decisions must always be justified by the evidence of the facts: the only way you can avoid further conflict.

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